matek90
Oblicz 32% wartości wyrażenia . Prosze o rozwiązanie.
Odpowiedzi: 9
{2-{5\over2}:{4\over3}}\over{{3\over4}:{7\over2}-{7\over3}:{5\over4}} = {2-{5\over2}*{3\over4}}\over{{3\over4}*{2\over7}-{7\over3}*{4\over5}} = {2-{15\over8}}\over{{6\over28}-{28\over15}} = {9\over8}\over{{3\over14}-{28\over15}} = {9\over8}\over{{45\over210}-{392\over210}} = {9\over8}\over{-347\over210} = {9\over8}*{-210\over347} = -1890\over2776 {-1890\over2776}*32\% = {-189\over2776}*{8\over25} = -1512\over69400 = -756\over34700 = -378\over17350 = -189\over8675 Wynik wyszedł niezbyt "ładny", ale mam nadzieję, że nie ma żadnego błędu w obliczeniach.
Euphoria
Wogle tego działania nie ma.
matek90
Euphoria jak możesz podaj mi gg tam szybciej się skontaktujemy.
matek90
Może się tak zdarzać, że przez jakiś czas nie będzie widać działań, bo dopiero uczę się zapisywać znaki matematyczne za pomocą LaTeXu. Ale jak widzę, że się nie wyświetla to poprawiam tak długo, aż wszystko będzie ok. A co do Twojej propozycji to odpowiadam na zadania tylko tutaj na forum, nie miałoby zresztą sensu przesyłanie rozwiązania przez gg, bo tam nie będzie się dało wyświetlić np. ułamków w taki sposób jak tutaj.
Euphoria
Ok ale czemu wynik jest na plusie nie ma kreski -??
matek90
Faktycznie przy tym całym poprawianiu zgubił się minus na samym końcu, już go wstawiłam.
Euphoria
Euphoria możesz mi zrobić zadanie z anglika mam na językach obcych moje zadanie . Jak tak napisz zrobie ci.
matek90
Euphoria z jedną ósmą było dobrze na tablicy w szkole było sprawdzane jest ok , tylko że ja nie wiem skąd to się wzieło 2 - pietnascie ósmych bylo i skąd ta jedna ósma?? ja mialem zapisane tak w szkole szesnascie ósmych - pietnascie ósmych daje jedną ósmą ale skąd ta jedna ósma się bierze 2 razy 8 i dlatego szesnascie ósmych czy jak już zgubiałem??
matek90
Kurcze, faktycznie dobrze było i teraz źle poprawiłam. Już mi się wszystko myli. Chodzi o to, że 2={16\over8} więc jeśli odejmiemy {15\over8} to zostanie 1\over8
Euphoria
Najnowsze pytania w kategorii Matematyka
Ładuj więcej