Paula1989

POMÓŻCIE. TEKS DO TŁUMACZENIA. BARDZO WAŻNE!!!!!!!!!!! This is not an expert treatise on the roots of experiential learning, but an attempt to provide the participants of Via Experientia with some background material and hopefully a deeper understanding of the subject matter of this training course, ie experiential learning. We are aware that producing a historical map of this kind holds some dangers, especially of over-simplification or taking too much previous knowledge for granted, but we feel it is important to try to give an overview that helps to clarify and situate where we come from. This is not something that is done often in the experiential learning field; often practitioners even reject any notion of looking at theories as it might get in the way of developing their intuition or reflecting on their own practice. As we know from Bateson, the map is not the territory – but it's great to have one to help you look around. Admittedly there is also a personal reason for writing this text. Being a student of experiential learning myself for over twenty years, I still have a need to know more and to learn more about it. This project offered an opportunity to study more and to try to write a text that could be educative for others - so I took it! In the end it is about my own meaning-making and hopefully it helps yours, too. Experiential learning has to a large degree existed outside of the formal education system and been seen as belonging to the non- and in-formal educational domains. The dominant view in formal education has been to teach and educate learners in certain disciplines of knowledge and to expose them to what convention has decided that they need to know. The teacher has access to the knowledge and brings it to learners that need to be educated. This planned knowledge transfer or education takes place in programmes, institutions and classrooms, and is legitimate and officially accredited. This notion, i.e. teaching learners what society decides they should know, might apply to young learners having less experience and the type of memory that allows them to store knowledge that is not connected to their experience. Today there is a general agreement that this approach does not apply in the same degree to adult learners, because how we remember changes with age. Adult learners have gained a great many experiences throughout their whole lives and have the kind of memory that needs to connect new knowledge to prior knowledge or experiences, so as to be able to construct new knowledge. The participants of Via Experientia are indeed adults, with different kinds of formal education and personal/cultural contexts, but they have in common that they are grown-up and they have long years of life experiences. This is why this text is written from the viewpoint of adult education.

+0 pkt.
Odpowiedz

1 answer

about 13 years ago

nie jest ekspert (doświadczony) *treatise* na korzeniach *experiential* poznający (uczący się; uczenie się; dowiadujący się), ale próba zaopatrywać uczestników Przez *Experientia* z niektórym tłem materiał (materialny) i z nadzieją głębsze zrozumienie powód (przedmiot; podległy) sprawa tego (to) wychowujący kurs, *ie* *experiential* poznający (uczący się; uczenie się; dowiadujący się). My wiemy co (żeby; który) produkujący historyczną mapę tego widoku trzyma niektóre niebezpieczeństwa, szczególnie nadułatwienia albo biorący (branie) zbyt wiele (zbyt wielka ilość; za dużo) poprzedzający (przed; poprzedni) wiedza dla przyznawany (spełniony), ale czujemy to jest istotne próbują (wypróbowywać) dawać przegląd krótki co (żeby; który) pomoce wyjaśniać i umieszczają gdzie my wyszedł z założenia (wychodzić z założenia). Ten jest nie coś który jest zrobiony często w *experiential* poznający (uczący się; uczenie się; dowiadujący się) teren (polowy); Często *practitioners* nawet odrzucają wszelkie pojęcie spojrzenia na teorie jak (ponieważ) to mogłoby wchodzić (zbierać) drogę (środek) opracowania ich *intuition* albo odbijający (odbijanie) na ich własnej praktyce (wykonywanie; wprawa). Jak (ponieważ) poznajemy od *Bateson*, mapa nie jest terytorium – ale to jest wielkie mieć jed pomagać wam patrzycie (wyglądać) wokół. Zgodnie z powszechną opinią tam jest także własny rozsądek dla pisania tego (to) tekst (tekstowy). Istnienie student *experiential* poznający (uczący się; dowiadujący się) siebie (samodzielnie) dla nad dwudziestu latami, JA wciąż mam zapotrzebowanie poznawać większa ilość (bardziej; więcej) i uczyć się (poznawać; dowiadywać się) większa ilość (bardziej; więcej) o tym. Ten projekt zaproponował (zaofiarował; zaproponowany; zaofiarowany) sposobność studiują większa ilość (bardziej; więcej) i próba pisać tekst (tekstowy) który mógłby jest *educative* dla innych - tak (więc) wezmę to! W rezultacie to jest o moim własnym wyrabiający oznaczający i z nadzieją to pomaga wasz, też. *Experiential* uczenie się w znacznym stopniu istniał (istniejący) poza formalnym systemem edukacji i jak (ponieważ) należący nie - i nieformalne edukacyjne dziedziny. dominująca opinia (widok) w formalnej edukacji ma wykładać (uczyć) i kształcą *learners* w pewnych dyscyplinach wiedzy i wystawiać & (oni) do jaki umowa rozstrzygnął co one potrzebują poznawać. nauczyciel ma dostęp do wiedzy i przynosi temu *learners* co (żeby; który) potrzebują być wykształcony. Ten zaplanowany wiedza przekazanie albo edukacja ma miejsce w programach, instytucje i klasy, i jest usankcjonowany i oficjalnie zaakredytował (zaakredytowany). To pojęcie, to jest. Wykładanie (nauczanie) *learners* jaki społeczeństwo rozstrzyga one mieć poznawać, mógłby stosować do młodego *learners* mający (istnienie) mniejsza ilość (mniej) doświadczenie i typ pamięci (wspomnienie) która pozwala & (oni) przechowywać (przygotowywać na zapas) wiedzę która nie jest połączony do ich doświadczenia. Dziś tam jest ogólne porozumienie co (żeby; który) to podejście nie stosuje (zwracać się) w tym samym stopniu do dorosłego *learners*, dlatego że jak pamiętamy (przypominać sobie) zmiany z wiekiem. Dorosły *learners* zdobył wiele doświadczenia przez (w ciągu) ich cały (całość; w całości) życia i ma widok pamięci (wspomnienie) co (żeby; który) zapotrzebowanie (potrzebuje) łączyć nową wiedzę do poprzedzającej wiedzy albo doświadczeń, tak (więc) jak (ponieważ) być zdolny konstruować nową wiedzę. uczestnicy Przez *Experientia* są rzeczywiście dorosły, z różnymi widokami formalnej edukacji i własnego /kulturalne konteksty, ale one ma w współnym (rozpowszechniony) co one są dorośli i one mają długi (długo) lata doświadczeń życia (długotrwałość). jest dlaczego ten tekst jest napisany od punktu widzenia kształcenia dorosłych.

Patrycj2018

Intermediate Odpowiedzi: 83 0 people got help

Najnowsze pytania w kategorii Języki obce

Ładuj więcej