Mini ankieta
Podaj rok urodzenia:




Kategorie

  1.  
    Lekcja języka polskiego, historii czy... życia?



    Wiesława Szymborska

    Lekcja



    Kto co Król Aleksander kim czym mieczem

    przecina kogo co gordyjski węzeł.

    Nie przyszło to do głowy komu czemu nikomu.



    Było stu filozofów- żaden nie rozplątał.

    Nic dziwnego, że teraz kryją się po kątach.

    Żołdactwo ich za brody łapie,

    za roztrzęsione, siwe, capie,

    i bucha gromki kto co śmiech.



    Dość. Spojrzał król spod pióropusza,

    na konia wsiada, w drogę
    rusza.

    A za nim w trąb trąbieniu, w bębnieniu bębenków

    kto co armia złożona z kogo czego z węzełków

    na kogo co na bój.




    6.W jednym zdaniu wyjaśnij przenośnię armia złożona z węzełków.



    7.Określ za pomocą przysłówków, jak żołnierze zachowują się wobec swojego wodza, a jak w stosunku do filozofów.



    8.Zapisz rozmowę (krótki dialog) filozofów z żołnierzami Aleksandra Wielkiego na temat sposobów rozwiązywania problemów.



    9.Rozum i siła. Napisz, kto w wierszu symbolizuje każdą z tych wartości.



    10. Przedstaw własne odczytanie wiersza.



    11.Zdjęcie (w załączniku) przedstawia pomnik Aleksandra Wielkiego w Salonikach. Które elementy podkreślają dynamizm tej rzeźby.



    12. Sporządź zapis w dzienniku z wyprawy Aleksandra Wielkiego do Frygii. Odwołaj się do źródeł naukowych lub wymyśl historię prawdopodobną.
  2.  
    zad 6.armia złożona z węzełków oznacza że armia jest złożona ze (skomplikowanych/trudnych)ludzi


Rozwiąż to zadanie