Mini ankieta
Podaj rok urodzenia:

Kategorie


  1.  
    Błagam>
    Klasa I gimnazjum ćwiczenia

    historia "Śladami przeszłosci"TEMAT:cesarstwo Rzymskie
  2.  
    Rozwiązania:

    Notatka z lekcji:

    W 30 r. p.n.e.w Rzymie rządy objął Oktawian August. Zachował on w państwie pozory funkcjonowania republiki. Pozostawił Senat i podstawowe urzędy. W rzeczywistości cała władza znalazła się w rękach monarchy, który nosił przydomek Pryncypat. Stworzony przez niego system rządów nazwano Cesarstwem. Władca ogłosić pax romana , czyli pokój w części świata opanowanej przez Rzymian. Jednak imperium nadal prowadziło wojnę z wrogami zewnętrznymi. Granice cesarstwa na wschodzie Europy ustalono wówczas na Dunaju i Renie. W II w. n.e. Cesarz Trajan podporządkował sobie plemiona Daków. Do największych osiągnięć starożytnych budowniczych należą rzymskie Wały i mosty. Wszystkie miasta Italii były połączone z Rzymem za pomocą rozwiniętej sieci komunikacyjnej. Pozwalało to m.in. na szybkie przemieszczanie się wozów. Na podbitych terenach zachodził proces romanizacji. Tamtejsze ludy przejmowały elementy kultury Rzymskiej i języka Łacińskiego. Aby bronić się przed najazdami barbarzyńców,wzdłuż granic Imperium Rzymskiego wznoszono fortyfikacje zwane Wał Hadriana.

    -----------------------------------------------------------------------------

    Ćw. 1 X wstaw w zdaniach...

    Nie zwoływano zgromadzeń obywateli.

    Urzędników powoływał Cesarz.

    -----------------------------------------------------------------------------

    Ćw. 2 Połącz to tak:

    Cesarz ----- władca panujący w cesarstwie

    romanizacja ----- proces przejmowania przez ludy podbite kultury rzymskiej

    pax romana ----- pokój obowiązujący na ziemiach opanowanych przez Rzymian

    August ----- przydomek nadany Oktawianowi

    Wał Hadriana ----- rzymskie umocnienia w Brytanii

    -----------------------------------------------------------------------------

    Ćw. 3 Mapy Ci nie pokaże,bo nie mam jak.


    -----------------------------------------------------------------------------

    Ćw. 4 Tego też nie mam Ci jak pokazać.




    FifloQ
  3.  
    Podejrzewam, że koledze się już nie przyda ale dla innych osób 4 zadanie może wyglądać tak:
    Brytania: Złoto, Miedź i ołów, Wyroby włókiennicze;
    Egipt: Wyroby włókiennicze, papirus, szkło i ceramika, zboże;
    Azja: Wyroby włókiennicze, marmur, drewno, złoto;
    Hiszpania: Żelazo, miedź i ołów, złoto, srebro, oliwa z oliwek, zboże, wino;
  4.  
    NO DZIĘKIII~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  5.  
    dzięki