olok
1.Przeczytaj głośno podane związki frazeologiczne. Zwróć uwagę na spółgłoski, które możemy wyróżnić inaczej, niż zapisujemy. Zaznacz strzałkami i nazwij zjawiska fonetyczne, które tu mogą zachodzić. mącić w głowie kłuć w oczy ciągnąć za język silny jak wół gwóźdź programu groch z kapustą kubek w kubek prowadzić za rękę 2. W podanym tekście zaznacz strzałkami wszystkie upodobnienia (wewnątrzwyrazowe i międzywyrazowe). Utratę dźwięczności w wygłosie zaznacz przez podkreślenie odpowiedniej litery. "Zawierucha poczuł, że sanie uniosły się na jednej płozie, mijając niewidoczny zakręt. Z przodu słychać było warczenie i przekleństwa. Siedem wielkich psów bojowych Zawieruchy z całym rozpędem wpakowało się w kocioł. Były to na pół oswojone wilki, a podniecenie owej nocy nad Mono Creek każdego bojowego psa doprowadzało do szaleństwa. Psy z Klondike, którymi kieruje się bez lejc, można zatrzymać tylko głosem, nie sposób więc było opanować walczących bestii skłębionych w ciasnym przesmyku. Z tyłu wypadały jedne sanki za drugimi i powiększały zamęt. Na tych, którzy już prawie wyciągnęli swoje zaprzęgi, sypała się wciąż lawina psów, a każde zwierzę było dobrze odkarmione, wypoczęte i rwało się do bitki. " Bardzo proszę o rozwiązanie którego kol-wiek zadania.
+0 pkt.
Odpowiedz
1 answer
0
about 13 years ago
mącić w głowie - moncić w głofie , kłuć w oczy - kuć w oczy , ciągnąć za język - ciongnonć za jenzyk , gwóźdź programu - gwóść programu , groch z kapustą - groch z kapustom , kubek w kubek - kupek w kupek , prowadzić za rękę - prowadzić za renkę .
npnz
Newbie
Odpowiedzi: 1
0 people got help
Najnowsze pytania w kategorii Język Polski
+1 pkt.
Odpowiedz
Ładuj więcej