1.Przeczytaj głośno podane związki frazeologiczne. Zwróć uwagę na spółgłoski, które możemy wyróżnić inaczej, niż zapisujemy. Zaznacz strzałkami i nazwij zjawiska fonetyczne, które tu mogą zachodzić. mącić w głowie kłuć w oczy ciągnąć za język silny jak wół gwóźdź programu groch z kapustą kubek w kubek prowadzić za rękę 2. W podanym tekście zaznacz strzałkami wszystkie upodobnienia (wewnątrzwyrazowe i międzywyrazowe). Utratę dźwięczności w wygłosie zaznacz przez podkreślenie odpowiedniej litery. "Zawierucha poczuł, że sanie uniosły się na jednej płozie, mijając niewidoczny zakręt. Z przodu słychać było warczenie i przekleństwa. Siedem wielkich psów bojowych Zawieruchy z całym rozpędem wpakowało się w kocioł. Były to na pół oswojone wilki, a podniecenie owej nocy nad Mono Creek każdego bojowego psa doprowadzało do szaleństwa. Psy z Klondike, którymi kieruje się bez lejc, można zatrzymać tylko głosem, nie sposób więc było opanować walczących bestii skłębionych w ciasnym przesmyku. Z tyłu wypadały jedne sanki za drugimi i powiększały zamęt. Na tych, którzy już prawie wyciągnęli swoje zaprzęgi, sypała się wciąż lawina psów, a każde zwierzę było dobrze odkarmione, wypoczęte i rwało się do bitki. " Bardzo proszę o rozwiązanie którego kol-wiek zadania.

+0 pkt.
Odpowiedz

1 answer

about 13 years ago

mącić w głowie - moncić w głofie , kłuć w oczy - kuć w oczy , ciągnąć za język - ciongnonć za jenzyk , gwóźdź programu - gwóść programu , groch z kapustą - groch z kapustom , kubek w kubek - kupek w kupek , prowadzić za rękę - prowadzić za renkę .

npnz

Newbie Odpowiedzi: 1 0 people got help

Najnowsze pytania w kategorii Język Polski

Ładuj więcej